8 iulie 2010

Vuvuzelele, rasismul şi blestemul irlandez

- Ăsta-i blestemul irlandez, ascultă ce-ţi zic. Că eu ştiu un ptic mai mult fotbal decât tine. Franţujii s-o calificat nemeritat la turneul final, ştii tu golu’ cela cu mâna. Ş-apoi or crezut că le-a mere aşe şi mai departe. Ciuciu. Că aici nu eşti pe Şanzelize cu Paula Pruni...

E duminică dimineaţă, iar aseară am făcut greşeala să las geamul deschis. Doi microbişti ieşiţi să-şi plimbe câinii discută aprins cu noaptea-n cap în faţa blocului. Mi-e prea lene să mă scol să închid geamul, aşa că sunt nevoit să asist la discuţia lor.

- Paula Bruni, măi ciurigău! Nici atâta lucru nu ştii… ş-apoi las că o jucat mai bine englejii tăi că ţie îţi pare că dacă ai lucrat jumătate de an în construcţii prin Anglia eşti mare cunoscător de fotbal. Ai văzut cu le-o dat-o nemţii!? Scurt – pac, pac şi servus toc.

- Ăia-s nemţi la tine. O adunătură de naţii. Cred că Hitler se răsuceşte în mormânt. Să ai în naţională nigerieni, brazilieni, ghanezi. Mai lipsea să introducă vre-un jidan. Deci, eu nu-s rasist. Da urăsc negrii. I-ai văzut pe ăia din Ghana? Mă uitam la Boateng şi Gyan şi-i şi vedeam cum m-ar aştepta la colţ de stradă să-mi dea în cap. Cum nu l-o ţânut Dumnezo’ pe Hitler încă vre-o doi-trii anişori să mai curăţe din ei. Scăpam şi noi de-o grijă. Da’ aşa, dă-le drepturi că ei îs minoritate.

- Asta cam aşa îi. Am auzit că la ei în Africa de Sud nu ţi-i tare sorgoş de ieşi sara pe stradă. Rişti să ţi-o iei în buză sau să nu te mai întorci deloc. Tot mai bine-i la noi parcă. Şi acesta ar fi un motiv bun de-o bere. Deşi în cazul tău n-ar fi nici un risc să te întâlneşti cu negroteii. Că ţie nici n-ar avea ce să-ţi ia. Noroc că-ţi mai trimite soră-ta bani din Madrid, că de altfel fugea şi câinele de la tine. Şi amu te-ai făcut mare catalan, dacă o ajuns spaniolii în finală.

- O ajuns, bre ş-or şi câştiga-o. Le bagă drodu la olandeji şi numa aşe om bea şi noi suc de portocală. Îi învaţă Maravilia mecanică mintenaş. Şi acesta ar fi încă un motiv de-o bere. Pe căldura asta tre’ să te hidratezi, o recomandă şi medicii. Ce zici, până pişă animalele iestea a noastre maşinile din parcare, merem la o bere la colţ?

- Asta cred că-i singurul lucru înţelept ce ţi-o ieşit azi pe gură. Merem dară, dar ocolim că lângă piaţă vând ţiganii vuvuzele. Trăznile-ar că visez şi noaptea roiuri de albine. Dacă le aud şi bolunzesc. Aşa că o bere rece ar ajuta. Mai ales că acum îi în schimb tanti Juji. Putem lua şi pe caiet. Hai Olanda, hai Spania, că venim mintenaş şi noi…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails